UŚMIECHNIJ SIĘ

czwartek, 10 grudnia 2015

Wycieczka do Berlina

Dnia 4 grudnia odbyła się wycieczka do Berlina, w której uczestniczyli uczniowie pierwszych, drugich i trzecich klas. Wyjazd stanął pod znakiem zapytania z powodu zamachu w Paryżu i obawy o nasze bezpieczeństwo. Jednak pomimo zdarzeń, na które nie mieliśmy wpływu, wycieczka ku naszej radości się odbyła. Zbiórkę wyznaczono na godzinę 815, a wyjazd zaplanowano na 830. Dojazd na miejsce trwał ok. 2h. Na początek uczniowie mieli możliwość zrobienia zakupów w Primarku oraz zwiedzenia pierwszych dwóch jarmarków. Mieliśmy na to godzinę.
Po zakupach zaczęliśmy zwiedzać miasto (przeszliśmy również przez kolejny jarmark). Podczas wycieczki uczniowie mieli okazję zobaczyć m.in.: Bramę Branderburską, dzielnicę Tiergarten i słynny dworzec ZOO. Właśnie tam również mieliśmy okazję ujrzeć Kościół z dziurą oraz (kolejny) jarmark z lotu ptaka.
W końcu przyszła kolej na Muzeum Techniki, mieszczące się w dwóch budynkach. W pierwszym znajdowały się samoloty, statki, lokomotywy. Następnie przeszliśmy do kolejnej części muzeum. Znajdowały się tam auta oraz miejsca z doświadczeniami fizycznymi i chemicznymi. Na koniec dnia pojechaliśmy na Jarmark Bożonarodzeniowy. Mogliśmy tam kupić słodycze oraz pamiątki z wycieczki. Uczniowie zebrali się o 1755. Powrót zaplanowany był na 18.00. Przed szkołą byliśmy ok. 2030, skąd odbierali nas rodzice. Ta wycieczka była wspaniał. Myślę, że wszyscy dobrze się bawili. Julia Owsińska 1B